Happy Birthday me! This day, like the last couple of days have gone by trying to get back to my school routines and of course doing sports :) On Monday it felt so terrible to wake up at 8am but luckily the day at school went fast and in the afternoon it was time for killer leg workout which meant squats, lunges, dead lift and walking lunges. Later in the evening I made a mistake and went also to aerobic class. At our school there are plenty of sport classes available and they are changing the timetable every month but I have concenrated on going to gym so I haven't tried any of them. Aerobics on Mondays and circuit on Wednesday are however free of charge so I decided to try! And aerobics was actually really, it has been a long time since I did it last time but also there the muscle workout included squats... My poor thighs :D
Eilen tein historiaa, sillä heräsin elämäni ensimmäistä kertaa aamulenkille ennen koulua. Kun kello soi seiskalta ajattelin, että hyi en tasan nouse mihinkään mutta viis minuuttia siinä pyörittyäni pakotin sitten itseni ylös. Ulkona oli ihanan raikas ilma ja jotenkin tuli ihanan rauhallinen olo kun hölkkäili tuolla, eikä vastaan tullut kuin muutama koiranulkoiluttaja ja yks sorsa. Latasin myös vihdoin puhelimeeni Sport Trackerin niin pystyn vähän tarkkailemaan etäisyyksiä ja omaa kehitystä. Vaikka herääminen olikin ihan kamalaa, niin kyllä ton lenkin jälkeen oli niin ihana fiilis, että yritän varmaan alkaa tehdä noita nyt ees parina aamuna viikossa. Kesällä on sit helpompi toteuttaa, kun oon suunnitellut pyöräileväni töihin niin siinä tulee hyvin aamuliikunnat
Yesterday I made history by waking up at 7am for a morning run for the first time in my life. When my alarm started to ring my first thought was: No, I am not going! but after rolling in my bed for 5 more minutes I forced myself to get up. It was quite nice weather outside and really quiet, only living creatures I met were couple of dog owners and one duck. I also downloaded Sport Tracker app to my phone so now I can start following my progress. Even though, the wake up part felt so terrible the feeling after running was so great that I think I will try to keep on doing that. At least couple of mornings a week :) In summer it will be easier because I have planned to go to work by bike every morning!
Koulupäivä mateli ja mulla oli koko päivän ihan tajuton nälkä, vaikka koko ajan mussutin jotain. Tuntuu että mulla on nykyään ihan jäätävät ruokahalut, kun oon alkanut liikkua enemmän! :D Koko ajan sais olla jotain evästä mukana... Sainkin pt:ltä palautetta, että pitäis yrittää syödä pieniä annoksia vieläkin useammin kun koulussa ne aterioiden välit helposti kasvaa liian suureksi.
Illalla kävin vielä salilla tekemässä 30 h cardion ja yläkroppatreenin sekä loppuun mun perusvatsaliikkeet.
School day went very slowly and I was hungry the whole day, even though I felt I was also eating the whole day. Now when I am doing more sports, I feel I have a huge appetite! :D All the time I could be eating something.. Still, my trainer told me to eat more often because during the school day the time between meals easily gets too long.
In the evening I went to gym to do 30 minutes cardio, an upper body workout and of course my basic abs.
Tänään on sitten mun synttärit, 22 vuotta jeee! Oikeestaan tässä iässä ei oo kyllä mitään coolia, 21 tuntui vielä jotenkin erityiseltä, mutta nyt sitä sit vaan vanhenee. Aamulla keittiöön astellessani löysin mun oven takaa ihanan synttäriyllätyksen, jonka kämppikset oli illalla valmistelleet. Piristi kyllä aamua mukavasti! Koulupäivä meni nopsaan, koska meillä oli vaan muutama luento ja sitten riensinkin taas salille jossa oli vuorossa käsitreenit. Taas jaksoi kilon painavemmilla painoilla tehdä, kehitys on hidasta mutta näköjään sitä silti tulee! Myös punnerruksia tein varmaan enemmän kuin koskaan aikaisemmin ja kyllä hiki virtasi taas. Haaveissa oli, että olisin tänään mennyt myös kokeilemaan koululle sitä circuitia mutta mun etureidet on yksinkertaisesti niin jumissa maanantain jäljiltä, että pystyn hädin tuskin kävelemään, joten ehkä parempi antaa niiden levätä nyt. Tyydyn siis menemään uimaan Johannan kanssa illemmalla ja nauttimaan höyrysaunasta :) Synttärijuhlien vuoro on sitten tosiaan vasta lauantaina! Löysin vähän aikaa sitten vähärasvaisen piirakkapohjan ohjeen, jota oon jo pitkään halunut kokeilla joten synttäreiden kunniaksi leivoin itselleni tomaatti-vuohenjuustopiirakkaa josta tuli ihan superherkullista!
Today is my birthday, 22 years old yeij! Actually I think 22 is really boring age, there is nothing special in it. 21 felt somehow special but now I feel I am just getting older. This morning I found a nice birthday surprise behind my door, thanks to my lovely flatmates who had done it last night. It really made my day! School day went fast because I only had three lectures and after that it was time for pt workout and this time upper body. I was able to work out with one kilo heavier weights than last time so I think some progress is happening, slowly but still ;) I also made more push ups than ever in my life!
I also wanted to try circuit training at school today but since my legs are still killing me after Monday and I can barely walk, I think it's better to give them some rest. So, we will just go swimming with Johanna and of course steam room. The actual birthday party will be held on Saturday then :)
While ago I found a nice receipt for a low fat pie base and I have wanted to try it since then so today I finally baked tomato-goat cheese pie for myself. And it was super delicious!
Ai niin, ostin myös vihdoin lennot kotiin. Oon pitkittänyt niiden ostamista, koska en jotenkin halua ajatella koko asiaa, mutta ne kallistui vaan koko ajan joten pakkohan se oli hoitaa. 29.5. on siis päivämäärä, jolloin palaan Suomeen ja sitten mulla on reilu viikko aikaa lomailla ennen kuin työt starttaa 10.6. Toki on kiva päästä näkemään taas kaikkia kavereita ja perhettä (tänään on etenkin ollut vähän ikävä, kun kaikilta on tullut onnitteluviestejä), mutta haikeeta se on silti lähteä täältä. On nää kuitenkin ollut mun elämän parhaat 7 kuukautta, ainakin tähän asti!
And, I finally booked my flights back home. I have tried to avoid doing it but they were getting more and more expensive all the time so it was time to do it. 29.5. will be the date when I travel back home and then I will have holiday until 10.6. I will start working. Of course it's nice to see all of my friend and my family again (today I have actually been little bit homesick because everybody is writing nice birthday wishes) but it's so sad to leave here. It can be said that these 7 months have been the best time of my life, at least this far!
On mulla kyllä ihania ystäviä sekä Suomessa, että täällä ja ennen kaikkea maailman paras perhe! Iso kiitos lahjoista ja korteista kaikille :)
I have so nice friends both in Finland and here and of course the best family ever! Thanks for all the gifts and cards to everyone :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti