Yesterday was such a great day again! Last couple of days have been full of sunshine and weather has also been little bit warmer again. It has really felt like Spring and in the mornings when going to gym I have survived well only wearing a hoodie! So I made the right choice when I send my winter clothes back to Finland with my sister.
Eilen aamupalana toimi jälleen vähän erilainen puuroversio: tuorepuuro, jonka tein jo edellisenä iltana jääkaappiin turpoamaan. Aamulla ihan innoissani ryntäsin sitten sitä maistamaan ja kyllähän se hyvää oli! Oon nyt yrittänyt kehitellä jotain vaihtelua ihan perus kaurapuurolle. Ja toi tosiaan säästää myös aikaa aamuisin koska puuro oli jääkaapissa valmiina odottamassa :)
Yesterday there was again a different kind of porridge as a breakfast. This one I prepared already in the previous evening and let it wait in the fridge. In the morning I couldn't wait to taste it and YES, it was good! I have tried to find some options for the basic porridge oats. And actually that one saves time in the morning because porridge is already ready and waiting for you :)
1 dl kaurahiutaleita
1 dl rasvatonta maitoa
1/2 purkki maitorahkaa (= 125 g)
1/2 suklaan makuista proteiinijauhetta
1 rkl siemensekoitusta
1 rkl pähkinäsekoitusta
Kaikki aineet vaan kulhossa sekaisin ja sitten jääkaappiin turpoamaan yön ajaksi. Itse nautin tämän tuoreiden marjojen kera :)
1 dl porridge oats
1 dl skimmed milk
1/2 jar of quark (=125 g)
1/2 chocolate flavoured protein powder
1 table spoon of mixed seeds
1 table spoon of mixed nuts
Mix all the ingredients and put the porridge to the fridge for a night. I ate this with fresh strawberries and blueberries :)
At the pt workout, I warmed up first 10 minutes with cross trainer and then did cardio with summit trainer (5 minutes in a slow pace, 5 minutes with the maximum pace) and then rowing machine (10 minutes, 2 km). After that it was time for differents kinds of squats and today I really felt them :D And in the end of course abs and little bit back. My face was nice and red after the workout, as you can see in the picture :D
Kotona kokkailin sitten lounasta, olin päättänyt jo etukäteen testata Fit-lehden nettisivulta bongaamaani uuniperunaohjetta. Mikään maailman nopein ruokahan se ei oo kun perunoiden pitää olla niin kauan uunissa, mutta sinä aikana ehti hyvin käymään suihkussa ja siistiytyä kaupungille lähtö kuntoon :)
At home I cooked lunch and I had already decided to try the oven potato receipt I found on Fit magazine's website. It's not the world's fastest receipt because potatoes have to stay in oven quite long but while they are getting ready, I had time to take a shower and get ready to go to city :)
Uuniperunat ja meksikolainen jauhelihatäyte
2 suurta jauhoista perunaa
Täyte:
400 g naudan paistijauhelihaa
1/2 sipuli
2 valkosipulin kynttä
1 tlk (400 g) kidney-papuja chilikastikkeessa
1 dl vettä
2 rkl tomaattisosetta
suolaa
mustapippuria
1. Pese perunat ja pistele ne haarukalla. Laita uunivuokaan ja kypsennä 200 asteessa 45-60 minuuttia.
2. Kuori ja pilko sipuli ja valkosipuli ja paista jauhelihan kanssa öljyssä pannulla.
3. Lisää pavut, vesi ja mausteet ja anna hautua noin 10 minuuttia.
4. Leikkaa kypsiin perunoihin ristiviillos ja purista perunaa niin, että se aukeaa vähän. Lusikoi täytettä perunan päälle ja viimeistele nokareella kermaviiliä.
Oven potatoes and Mexican mince meat filling
2 big potatoes (i.e. Rosamundas)
Filling:
400 g beef mince meat
1/2 onion
2 cloves of garlic
1 can of kidney beans in chili sauce (400 g)
1 dl water
2 table spoons of tomato puree
salt
black pepper
basil
1. Wash the potatoes and stab them with a fork. But them to oven tray and bake in 200 celsius for 45-60 minutes.
2. Cut the onions and cloves of garlic and cook them on the pan with mince meat.
3. Add beans, water and spices and let cooks for 10 minutes in a low temperature.
4. Cut the little cuts to the potatoes and put the filling on the top of them. Add some sour cream.
Tota täytettä olis tosiaan tarpeeksi varmaan neljälle perunalle, joten aattelin että syön sitä sit myöhemmin vaikka pastan tai riisin kanssa :D Ja ainahan se ruoka on hyvää mutta nyt on kyllä todettava että noista tuli ihan sairaan hyviä! Nam!
There would have been enough filling for 4 potatoes, so I thought that I can eat it later with pasta or rice :D And of course food is always good but this one was REALLY delicious! Yammy!
Iltapäivällä suunnattiin Johannan ja Sinin kanssa kaupungille, sillä oltiin päätetty vihdoin kierrellä vähän Corkin "nähtävyyksiä". Ollaan kuitenkin asuttu täälä jo vaikka kuinka monta kuukautta, mutta silti täällä on monta paikkaa jossa ei olla vielä ehditty käymään. Aloitettiin UCC:stä eli Corkin yliopistosta ja käppäiltiin siellä alueella ihailemassa hienoja rakennuksia ja nautittiin keväisestä säästä. Yliopiston alueella on myös oma taidegalleria, johon on ilmainen sisäänpääsy ja käytiin siellä nauttimassa vähän kulttuurista. Rakennus itsessäänkin oli kiinnostava, koska se oli jännän muotoinen! Sieltä jatkettiin matkaa St. Fin Barresin katedraalille ja sen jälkeen kiivettiin vielä ylös mäen huipulle vierailemaan kuuluisassa voimuseossa :D Se oli itseasiassa tosi symppis paikka! Oltaisiin myös haluttu kiivetä St. Annen katedraalin kellotorniin, josta kuuleman mukaan on hienot näkymät kaupungin ylle ja siellä pääsee myös soittamaan kirkon kelloja, mutta se oli jo suljettu. Kiertelyn jälkeen tytöt nautti take away-lounasta ulkoilmassa ja itse mussutin omenaa ja banaania. Sitten itse suuntasinkin kohti Mahon Pointin ostoskeskusta ja Lucien kanssa leffaan, tytöt puolestaan jatkoi vielä shoppailemaan.
In the afternoon me, Johanna and Sini left to city centre because we had decided to do a little walking tour in Cork and see some of the attractions in Cork. We have lived here already several months but there are still many places we haven't visited. We started from UCC and walked around there taking pictures of beautiful buildings and enjoying of sunshine and warmth. There is also an art gallery in campus area and the entrance was free so we also visited there. The gallery building itself was great because it has an interesting shape! After that we went to see St. Fin Barre's Cathedral and climb up to the hill to visit the famous Butter museum :D It was actually really cute! We also wanted to visit St. Anne's Cathedral and Bell Tower because we have heard that up there you can see the whole city and also ring the bells, but it was already closed. After th tour girls had a take away lunch outside and I ate my apple and banana. Then it was time for me to take a bus to Mahon Point Shopping Centre because I was going to cinema with Lucie.
Kierreltiin Lucien kanssa vähän kaupoissa kun oli tunti aikaa ennen leffan alkua ja olin ihan innoissani kun bongasin sieltä Zaran ja Bershkan! Oon luullut, että Corkissa ei oo niitä ollenkaan, mutta ne siis olikin vaan piilossa tuolla kauempana sijaitsevassa ostoskeskuksessa... Sanoinkin Lucielle että joskus mun täytyy tulla sinne viikonloppuna ja voidaan viettää koko päivä siellä :D Zarasta bongattiin hajuvesiä (joita en tiennyt niillä edes olevan) ja ankaran tuoksuttelun jälkeen päädyttiin molemmat ostamaan Zara Woman Oriental tuoksu (100 ml, 10 euroa eli ei paha!). Leffaevääksi ostin Boost Juicesta Energizer-smoothien. Aivan ihana paikka, en ollut sielläkään aikaisemmin käynyt! Ne tekee kaikki niiden smoothiet rasvattomaan luonnonjogurttiin ja 75 sentin lisämaksulla voi saada lisää ainesosia, esim. chia-siemeniä tai soijamaitoa. Smoothien lisäksi olin pakannut kotoa mukaan pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä, joita sitten kelpasi napostella leffan aikana :)
Me and Lucie walked around in shopping centre because we had one hour before movie started. And I was so happy to find Zara and Bershka there! I have thought that they don't have them in Cork, but I guess Mahon Point is the only place where you can find these stores. I said to Lucie that some weekend I should come there and we could spend the whole day there :D In Zara we saw many nice perfumes (I actually didn't know that they also have them) and after hard decision making we both chose Zara Woman Oriental (100 ml, 10 euros so not bad !). As a movie snack I bought a smoothie in Boost Juice Bar. I loved that place! I had never heard it before but now I really wanna go there again. They make all of their smoothies with low fat natural youghurt and by paying 75 cents more you can add some ingredients, like chia seeds or soya milk to your smoothie. I also had some fruits and nuts that I had took from home.
Ja sitten siitä elokuvasta, kyseessähän oli siis The Host, joka on Twilight-kirjailijan uusin tarina. Itsehän tykkäsin Twilighteista yli kaiken, joten oli kyllä positiiviset odotukset myös tätä leffaa kohtaan. Ja loppujen lopuksi se oli vielä paljon parempi kuin mitä odotin! Yleensä en tykkää tollaisista scifi-jutuista yhtään, mutta tässä oli niin hyvä tarina ettei se haitannut. Ja tietysti pääosissa olevat Max Irons ja Jake Abel oli niin kuumia että kyllähän niitä mieluusti katteli! Lisäksi leffan jälkeen jäi päähän soimaan trailerissakin taustalla soinut Imagine Dragonsin Radioactive-biisi ja tänään oonkin kuunnellut kyseisen bändin Night Visions-albumia repeatilla :)
And then about the movie! It was called The Host and it's from the same author than Twilight movies. I do love Twilight so I also had high expectations for that one. And it was even better than I thought! Usually I don't like any scifi-movies but this one had such a good story that it didn't matter. And of course the handsome actors: Max Irons and Jake Abel were nice too ;) After the movie the song which also plays on the movie's trailer was playing inside my head all the time and today I have been listening Imagine Dragons and their album Night Visions with repeat.
Tänään aamupala näytti tältä: maitorahkaa, tuoretta mangoa ja ananaspaloja omassa mehussaan. Ja päälle teelusikallinen mysliä!
Today breakfast looked like that: quark, fresh mango, pineapple chunks in own juice. And on the top one tea spoon of myesli!
En malttanut pysyä salilta poissa, vaikka tänään ei ollutkaan pt:n kanssa treenejä. Suuntasin siis salille tekemään oman yläkroppatreenin. 10 min cross traineria, 10 min juoksumatolla ja lopuksi 10 min summit trainerissa. Sitten tein 5 eri liikettä käsipainoilla, 15 toistoa kutakin ja kaikki putkeen ilman taukoja. Sitten lyhyt palautus ja sen jälkeen uudestaan. Näitä siis kolme sarjaa ja sitten dippejä, sekä peruspunnerruksia 3x10. Lopuksi tein vielä pohkeet ja etureidet laitteissa. Ja sitten tietty kunnon venyttelyt. Vatsat sai tänään lepopäivän, koska jotenkin mulla on aavistus että huomenna ne saa taas kyytiä!
Today I didn't have a workout with my trainer but I still wanted to go to gym to do an upper body workout. I did 10 minutes with cross trainer, 10 minutes with tread mill and 10 minutes with summit trainer. And after that 5 different movements for hands, 15 times each without break and then a little break before the next set. 3 sets all together. After that I made dips and basic push ups 3x10 and then calves and front thighs in the machines. After that a good stretching set! Abs got some rest today because I think that tomorrow we will train them again.
Olin jo etukäteen päättänyt tänään tehdä elämäni ensimmäisen kerran itse sämpylöitä ja kotona ryhdyinkin heti leipomishommiin. Tein taikinan valmiiksi kohoamaan ja ryntäsin sitten lämpimään suihkuun. Inhoan sitä palelemisen tunnetta, mikä seuraa jos ei heti salin jälkeen käy lämpimässä suihkussa!
Ja kyllähän ne lämpimät uunituoreet sämpylät maistui ihan uskomattoman hyvältä :) Ja olin niin hirmu ylpeä itsestäni, minä joka en osannut edes perunoita keittää vielä vähän aikaa sitten onnistuin leipomaan sämpylöitä!
I had already beforehand decided to bake bread rolls today, for the first time of my life and when I went back home I started to prepare them right away. I made the dough ready and let it rest and then went to take a shower. I hate the freezing feeling which comes if you don't go to shower right away after the gym!
And warm and fresh bread rolls did taste heavenly good! :) I was so proud of myself, me who didn't even know how to boil the rice when I came here.
Ohje on siis jälleen Get fit stay healthy-blogista // Receipt is again from Get fit stay healthy-blog:
2,5 dl vettä
1 rkl hunajaa
1 tl suolaa
1 pussi kuivahiivaa
3,5 dl rouheisia sämpyläjauhoja (itse käytin spelttijauhoja)
2 dl tattarirouhetta
3 dl porkkanaraastetta
0,5 dl öljyä
auringonkukansiemeniä
1. Mittaa hieman kädenlämpöistä lämpimämpi vesi kulhoon ja sekoita siihen suola ja hunaja.
2. Yhdistä jauhot. Lisää osaan jauhoseosta kuivahiiva ja sekoita veden joukkoon.
3. Lisää loput jauhot ja porkkanaraaste.
4. Lisää viimesenä öljy ja laita kohoamaan liinan alle puoleksi tunniksi.
5. Muotoile sämpylät pellille ja laita pinnalle auringonkukansiemeniä.
6. Paista 225 asteisessa uunissa noin puoli tuntia.
Carrot-buckwheat bread rolls
2,5 dl water
1 table spoon of honey
1 tea spoon of salt
1 bag of dry yeast
3,5 dl bread flour (I used spelt flour)
2 dl buckwheat
3 dl grated carrots
0,5 dl oil
sunflower seeds
1. Put water to the bowl (it has to be little bit warmed than your hands) and mix salt and honey with it.
2. Combine flours. Add the dry yeast to the part of the flours and mix with the water.
3. Add the other part of flour and grated carrots.
4. Add the oil and cover with towel, let rest for 30 minutes.
5. Make the bread rolls by hands and put sunflower seeds on the top.
6. Bake in 225 celsius for approx. 30 minutes
1 table spoon of honey
1 tea spoon of salt
1 bag of dry yeast
3,5 dl bread flour (I used spelt flour)
2 dl buckwheat
3 dl grated carrots
0,5 dl oil
sunflower seeds
1. Put water to the bowl (it has to be little bit warmed than your hands) and mix salt and honey with it.
2. Combine flours. Add the dry yeast to the part of the flours and mix with the water.
3. Add the other part of flour and grated carrots.
4. Add the oil and cover with towel, let rest for 30 minutes.
5. Make the bread rolls by hands and put sunflower seeds on the top.
6. Bake in 225 celsius for approx. 30 minutes
Nyt valmistautumaan illan menoihin, vaikkakin selvinpäin ollaan taas liikenteessä kun huomenna aamusta on salitreenit (:
Now I am going to get ready for the evening, even though I will be partying without drinking again (: Tomorrow morning it's time for gym again!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti