Tänään aamurutiineja tehdessäni ajattelin, että voisin esitellä myös mun
päivittäistä kosmetiikkaa. Suurin osa meikeistäni on
opiskelijabudjetilla hankittuja, eli halppismerkkien tuotteita, mutta
itse oon hyvin selvinnyt niilläkin. Kotona käytän Lumenen
mineraalimeikkivoidetta, mutta täältä maailmalta sitä ei valitettavasti
saa hankittua (eikä äitiäkään kehtaa aina pyytää postittelemaan), joten
nyt Tanskaan matkatessani tutkin lentokentällä muita vaihtoehtoja.
Muistin jonkun kehuneen Rimmelin Stay Matte-sarjan meikkivoidetta ja
koska oon jo pitkään käyttänyt saman sarjan puuteria, päädyinkin lopulta
ostamaan sen. Sävynä kaikkein vaalein mahdollinen (001 Ivory), naama
kun ei oo koskaan ollut kalpeampi kuin tällä hetkellä.
Today in the middle of my morning routines, I thought that I could introduce my daily cosmetics. The most of my cosmetics are bought with student budget, so they are cheap brands. However, I have survived well with them. Back home I use Mineral Makeup foundation from Finnish brand Lumene but here it's unfortunately impossible to purchase that one (and I didn't dare to ask my mom to send it :D) so now when I was travelling to Denmark, I checked other options. I remembered that someone had said Rimmel Stay Matte foundation is good and because I have already used the powder of the same serie, I decided to try that one. The shade is the lightest possible (001 Ivory), because my face has never been more pale than now.
En lämmennyt tolle meikkivoiteelle ihan niin paljon, kuin sille mun Lumenelle, jota yleensä käytän. Tuntuu, että toi on jotenkin tahmasta siihen verrattuna ja vaikeempi saada tasasesti levittymään. Toi kuvassa näkyvä Lumenen meikkivoide puolestaan on Lumene Luminous Touch- kuultomeikkivoide, jonka ostin Sokoksen alekorista 7 eurolla. Se on nimensä mukaisesti tosi kevyt, eikä näin talviaikana ainakaan riitä mun ihoa tasoittamaan, mutta käytän sitä lähinnä viikonloppuisin jos ei jaksa paljon meikkailla, mutta kaipaa vähän siistimpää ilmettä. :) Kuten jo mainitsin, puuuteri on myös Rimmelin Stay Matte sarjaa ja sävy 001. Tästä oon tykännyt tosi paljon, hinta-laatusuhde on kohdallaan! Keskellä Lumene Natural Coden Skin Perfector, jota käytän joskus jos sattuu olemaan isompia näppyjä tai ongelmakohtia.
I didn't actually like that foundation as much as my own Lumene because that is a little bit stickier and more difficult to put on your face. That other makeup foundation in picture is Luminous Touch Natural Makeup, also from Lumene and I bought it when it was on sale in Sokos for 7 euros. As the name claims, it's very light and in the wintertime it's not enough to make my skin look good, but I sometimes use it at weekends if I am too lazy to do my normal makeup. As I said, the powder is also from Rimmel Stay Matte serie and the shade is 001. I have liked that one a lot and I really think it's good value for money! In the middle, there is Skin Perfector from Lumene Natural Code and that one I use sometimes if I have bigger spots in my face.
My blush at the moments is H&M Blusher, shade 12 Dazzling Peach, which I purchased while I was in Finland on January. The colour is quite strong, so this lasts for a long time. But you have to be careful that you don't accidentally put too much colour on your face :D
Luomiväripalettina oon jo reilun vuoden ajan käyttänyt näitä H&M:n isoja paletteja. Löytyy niin monia sävyjä ja kun suosikkivärit alkaa olla lopussa, uuden saa ostettua edullisesti. Kotona mulla on lisäksi jotain yksittäisiä luomivärejä, mutta en niitä alkanut tänne raahaamaan. Suosituimmat sävyt eli valkonen ja harmaa kuluu aina nopeiten :D Nyt aattelin että kevään tullen voisi rohkaistua käyttämään noita värikkäämpiäkin vaihtoehtoja.
My eyeshadow has already over a year been H&M's big eyeshadow palette. There are so many different shades to choose from and when your favourites are finished, you can always buy the new one, it's so cheap. Back home I also have some other eyeshadows, but I didn't want to carry them to here. My favourite colours white and grey always lasts the shortest time. :D Now when Spring is finally coming, I thought that I could also start using the more colourful options.
Mun silmämeikin luottotuotteet näkyy tässä kuvassa. Toi ripsentaivutin alkaa itseasiassa olla vähän aikansa elänyt, en ees muista mistä oon sen ostanut. Eli vois olla aika hankkia uusi! Eyelinerinä on Rimmelin Exaggerate Eye Liner, johon oon tykästynyt kovasti. Mulla on tästä siis käytössä se "leveämmällä" siveltimellä oleva vaihtoehto, sillä itselleni se on helpompi käyttää. Sävynä on 001 Black.
Lumenen kulmakarvageeli on mun ehdoton suosikki ja sitä äippä on joutunut jopa tänne postittamaan, koska siitä en luovu! Arkiaamuina mun kulmille riittää hyvin toi, juhlimaan lähtiessä käytän sitten
ruskeeta luomiväriä pohjalle.
There are all of my basic eye makeup products in that picture. That eyelash curler is actually so old that I don't even remember where I bought it. So, maybe it would be good time to buy a new one! Eyeliner that I use is Rimmel Exaggerate Eye Liner, which I have liked a lot. I have the version with bigger brush, because I prefer that one. But they also have the one with a very small and narrow brush. The shade is 001 Black. The eyebrow gel from Lumene is my absolute favourite and that one my mom has actually had to send me here. In weekdays this one is enough for my eyebrows and when it's time to party I put brow eyeshadow on the bottom.
Niin ja viimeisenä silauksena siis toi Make Up Storen meikkikynä, jota oon käyttänyt sekä rajausten tekoon, että kulmien muotoiluun. Tosi riittoisa!
My mascara at the moments is Blueberry Curls Mascara from Lumene. When it comes to mascaras I don't have one absolute favourite, but my only condition is that it needs to have the plastic brush, not the soft, hairy one because it suits to my lashes better. This mascara I have liked quite lot because it makes even my short and sticky lashes look little bit longer. And the last piece is this makeup pencil from Make Up Store. You can use it many ways, for example for your eyebrows or as an eyeliner.
Then my brushes, which I actually don't have too many and even these I have I usually only use the two big ones on the right. I usually put my makeup by fingers, also the makeup foundation. When I was younger I used the makeup sponge and last year I bought this foundation brush from Duroy (third from right), which I used for a while. Now I have become lazier again :D For blush, I use that brown brush and the big black one I use for powder.
Pienemmistä siveltimistä oikeimman puolimmaisin on Hennesin kaksipäinen luomivärisivellin, jota en oikeestaan kovin usein käytä. Sen vasemmalla puolella oleva Duroyn pieni luomivärisivellin taas on ehdoton suosikkini, sillä saa muotoiltua niin kulmat kuin levitettyä luomivärit alaluomellekin! Ripsiharja on jäänteitä ripsienpidennysten ajoilta, tällä hetkellä en sitä oikein tarvitse koska ripsivärin oma harja on niin hyvä. Ja toi vasemman puoleisin on Cailapin huulipunasivellin, jota käytän jos haluan pysyvämmän huulimeikin.
Of the smaller brushes, the one on the right is a double brush from H&M, which I actually don't use so much. Its left side there are a small eyeshadow brush from Duroy, which is my absolute favourite because with that one you can shape your eyebrows and also spread your eyeshadow. This eyelash brush is from the time when I had eyelash extensions and nowadays I don't use it so often because the brush of my mascara is so good. The one on the left is lip brush from Cailap and that one I use if I want my lip makeup to last longer.
Next I want to show you the part of my lipsticks - that part that I was able to take with me to Ireland. At this point I probably have to admit that I have a small obsession for lipsticks, lip balms and lip glosses. Back home I have over 50 different kind of lip makeups :D Here you only have some of my favourites:
Vasemmalta oikealle: // From left to right:
Rusehtava huulikiilto// Brown lip gloss - Ginatricot
Pinkki huulikiilto// Pink lip gloss - MSCHIC
Pinkki huulikiilto// Pink lip gloss - H&M
Tummanpunainen huulikiilto// Dark red lip gloss- L'oréal Paris
Tummanpunainen huulipuna// Dark red lipstick - Essence
Pinkki huulipuna// Pink lipstick - Lumene Natural Code
Korallin sävyinen huulipuna // Coral lipstick - We Care Icon
Huulirasvoista suurin osa on Body Shopilta, koska Suomessa ollessani mun oli pakko ostaa se Bodyshopin huulirasvatikkari. Makuina siis: vesimeloni, passion, vadelma ja mansikka.
Toi valkoinen purnukka on Yves Rocherin loppuunmyynnistä mukaan tarttunut kookoksen makuinen rasva ja H&M:n Lip Balm puolestaan maistuu veriappelsiinilta. Toi pinkkivalkoinen Vaseline on vaan talviaikana lyömätön, siitä en luovu!
The most of my lip balms are from The Body Shop because on my holiday in Finland I had to buy the lip balm lollypop from The Body Shop. They are: watermelon, rasberry, strawberry and passion fruit. The white one is cocoa and that one I bought at Yves Rocher's final sale. H&M's lip balm tastes blood orange and that pink-white Vaseline is just unbeatable in winter time.
Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä esittelyyn pääsee mun kynsilakka-arsenaali. Ja joo, jos joku nyt miettii että miten muka saan nääkin kaikki mahtumaan matkalaukkuun kotiin palatessani niin rehellisesti sanottuna mulla ei oo aavistustakaan :D
Last but definitely not least, it's time to introduce my nail polish army. And yeah, I am sure that now somebody is thinking how I will take all of these with me to Finland and I can answer that I have no idea. :D
Vasemmalta oikealle // From left to right: Primark, H&M, H&M, Mavala, Primark, Mavala ja Lumene Natural Code
Lumenen aluslakka, O.P.I., Catrice Cosmetics, Primark ja Primark
H&M, €uroworld, ja noi kolme oikeanpuolimmaista Seppälästä
Kaksi vasemman puolemmaista Primark, oikealla Essence
H&M, Depend, Primark, Depend
Ja loppusilauksena mun tän hetken tuoksut eli €uroworldin halppishajuvesi, jota käytän silloin tällöin arkisin ja Yves Rocherin persikan tuoksuinen vartalotuoksu, johon oon ihan rakastunu. Viimeisenä Versacen Bright Crystal, jota pidän juhlatuoksuna. Sain muuten ton Amsterdamin kentältä melko edullisesti, 50 ml pullo oli 49 euroa!
And the final thing I wanna tell you about is my perfumes. That big one is actually from €uroworld (cost 2 euros, so you can imagine the quality) but I use it sometimes during the week and then Peach Body Spray from Yves Rocher, that I have really fell in love with. The last is Versace Bright Crystal, which I use as my party perfume. That one I actually bought from Amsterdam airport and 50 ml bottle only cost 49 euros!
Sitten vielä kuvat tän päivän kouluasusta. // Picture of today's school outfit.
Neule//Knitwear: Bik Bok
Toppi//Top: H&M
Nahkashortsit//Leather shorts: Dunnes Stores
Legginssit//Leggins: Ginatricot
Toppi//Top: H&M
Nahkashortsit//Leather shorts: Dunnes Stores
Legginssit//Leggins: Ginatricot
Kaulakoru//Necklase: H&M
Korvikset//Earrings: Primark
Korvikset//Earrings: Primark
Takki//Jacket: H&M
Huivi//Scarf: H&M
Huivi//Scarf: H&M
Ja viimeiseisenä terkkuja salilta, hyvän treenin jälkeen on helppo hymyillä! Treeniä piristi myös toi Socin turkoosi t-paita, jonka äiti mulle postitti.
Greetings from gym, it's easy to smile after good workout! That Soc's t-shirt that my mom posted, also made the training lot better.
You look great!
VastaaPoistaAmazing blog!
Mind to follow back?
xoxo